26 Ekim 2017 Perşembe

Sony a6000'e hangi kartlar uygun?


Sony A serisi için hangi sd kartı almak lazım?

Arkadaşlar, bu sorunun cevabını çabuk bulamadım maalesef... Aslında araştırmamıştım bile... Bu yüzden de ilk aldığım sd kartı 75mb yazma hızına sahip olmasına rağmen kullanamadım kameramda... Neyse ki Vatan Bilgisayar'a iade ettim kullanamadığım için farklı bir kart aldım oradan. Ama bu defa araştırdım da aldım.

Alacağınız kartın özellikleri kısaca şu şekilde olmalı:

- Kart Sd olmuş ya da Micro Sd olmuş farketmez (Bence micro sd kart alın ki, kameradan çıkarıp tablete, cep telefonuna ya da bilgisayarınıza hemen takıp kullanabilesiniz fotoğraf ve videolarınızı)

- Ama kart 64gb ve üstü olmalı ki SDXC formatında bir kart olsun.

- Sakın SDHC formatında bir kart almayın.

- Ancak SDXC formatında bir kart alırsanız Kameranızın yüksek veri hızında kayıt yapan XAVC S video kayıt özelliğini kullanabilirsiniz.

- Ayrıca kartın üstünde U harfi içerisinde 3 yazmalı. ( Bu karta 30mb/s hızı ve üstünde kayıt yapılabilir demektir )

- Kartın üstünde yalnız bir rakam yazıyorsa 90mb/s, bu demektir ki kartın okuma hızı (R) saniyede 90megabyte üstündedir. Ama bizim için önemli olan kartın yazma hızı olan (W) bu hız 30mb/s üstünde olmalı imiş. Ama bence 50mb/s olmalı arkadaşlar. Çünkü XAVC S formatında 60p 50mb kayıt yapılabiliyor.

Hiç yorum yok: