14 Ağustos 2017 Pazartesi

ikea hövag yatak açılışı


Ikea'dan yatak aldım arkadaşlar annemlere...

Yorumlarım şunlar :

Fabrikada havası alınarak, sımsıkı paketlenmiş.
Markaya güvendim, Alerjik ya da kanserojen ürün kullanmayacaklarını, markalarını, isimlerini tehlikeye atmayacaklarını düşündüm.
Mağazadaki teşhir ürününün üstüne uzandım, gayet rahattı orta-sertlikteki yatak. Sanki bulutların üstünde gibiydim. Yatakta yatıp yukarı bakınca tavanda asılı çeşit çeşit yastıklardan dolayı belki de bulutların arasında hissine daha da kapıldım.
Fazla duraksamadan satın aldım.

Yatağın paketini açar açmaz yatağın içine hava doldu ve yatak şişti, ancak tam formunu alması 72 saati buluyor. Bu yüzden de 3 gün yatağı kullanmamanız tavsiye ediliyor ikea tarafından.

Sağlıklı ve mutlu uykular dilerim herkese :)

9 Ağustos 2017 Çarşamba

Arıtma cihazı filtre sıralaması, dizilişi




Arıtma cihazı filtrelerinin sıralaması önemli bir konu...

Hangi kartuş, hangi filtre gözüne yerleştirilecek hata yapmamak lazım. Şemayı kaybeden olursa, bu video işlerine yarar umarım.

Arıtma cihazı ayrıntılı kurulum videom aşağıdaki linktedir. Bu videoda bulamadığınız bir soruya cevap olabilir o videom.


https://youtu.be/6mFi5pVsjmU



Video faydalı olabildiyse, beğene tıklarsanız sevinirim,




Arıtma cihazı tank montajı nasıl yapılır?




Arıtma cihazı tank montajı nasıl yapılır?


Arıtma cihazı tank montajının nasıl yapıldığını derledim bu videomda arkadaşlar.

Ayrıntılı arıtma cihazı montaj videoma bu linkten ulaşabilirsiniz arkadaşlar. 

https://youtu.be/6mFi5pVsjmU



Orjinal video, yavaş ve uzun biraz. Ama aradığınız tüm sorulara cevap olabilmeye de çalıştım videoda...

Faydalı bulduysanız videoyu, beğene tıklarsanız sevinirim.

İzlediğiniz için teşekkür ederim...




Bu videoyu YouTube Video Düzenleyici ile oluşturdum (http://www.youtube.com/editor)



Arıtma cihazı musluğu ( inox lavaboya ) nasıl monte edilir?



Arıtma cihazı musluğu ( inox lavaboya ) nasıl monte edilir?



Arıtma cihazı musluğu nasıl monte edilir bu videoda kısmi de olsa paylaşmak istedim.

Arıtma cihazı montaj videom oldukça uzun 45 dakikalık bir video. Burada unuttuğum ayrıntıları o videoda bulacağınıza inanıyorum. O videonun linki de şu şekilde:

https://youtu.be/6mFi5pVsjmU

Videolarımı beğenirseniz, beğene de tıklamayı ihmal etmeyin lütfen :)

Teşekkür ederim...







Bu videoyu YouTube Video Düzenleyici ile oluşturdum (http://www.youtube.com/editor)

5 Ağustos 2017 Cumartesi

Reverse Osmosis Pure Water System Kurulum



Tezgah altı ters Osmos Sistemleri Kurulum

Arkadaşlar,



Su arıtma cihazı kurdum,
Kurulumu gayet kolay, musluk takmakta yetenekli iseniz bu videoyu izleyerek, tesisatçı çağırmadan kendiniz de kurabilirsiniz arıtma cihazını.

Video gayet uzun, sanırım ayrıntısıyla anlatabildim kurulumu,

Evde su arıtma cihazı kullanmanın damacana sudan daha hijyen ve sağlıklı olduğu konusunda oldukça bilimsel görüşler mevcut. Durağan suda bakteri daha kolay üreyebiliyormuş. Hak vermemek elde değil. Damacana su da durgun su olduğundan, şayet paketleme sırasında her hangi bir kontaminezasyon olduysa sağlık açısından bir tehdit oluşturabilrmiş.

Bu nedenle, paketlemesine ve hijyenine güvendiğiniz, bildiğiniz markalar tercih edelim damacana sularda.

Bahçemde bir süs havuzum var, o havuzun filtre motoru ve devir daim motoru çalışmaz ise, 2 gün içerisinde bataklık görüntüsüne kavuşacak ve sivrisinekler, solucanlar üreyecektir hemen. O nedenle ben de "akan su kir tutmaz" görüşüne katılıyorum.

Ancak, bazı handikapları da olabilir filtre suların. Şayet filtreler tıkanmış, kirlenmiş ve uzun süre bu şekilde kullanmaya devam da ediyor iseniz, musluk suyu filtreden geçince daha da kirlenebilir. Akvaryum filtremin içerisi uzun süre kullanımda bildiğiniz balçık oluyor. O balçığın içinden geçmiş sudan içmek istemezdim.

Ayrıca, ters osmoz sistemleri suyu toksinlerinden arındırabiliyor, fakat bununla beraber, diş ve kemiklerimiz için gerekli tüm mineralleri azaltabiliyor, ya da tamamen arındırabiliyor. Bu sistemlerde de bu yüzden bilimsel çalışmalarını ortaya koymuş, en kaliteli ve kendini ispatlamış markalara güvenmeniz gerekmekte...

31 Temmuz 2017 Pazartesi

Duy nasıl takılır?




Duy, basit aplik, avize Nasıl Taklır?



Arkadaşlar,



Önce şalterleri indirin. Elektrik olmadığına emin olun.

Daha sonra sarı ve yeşil kablo olan toprak hattı harici diğer iki farklı renk kabloyu ayrı ayrı duydan çıkan uçlara bağlayın.



Tavandan kablonun geçmediğine emin olduğunuz kısma 7mm'lik matkap ucuyla, uygun dübeli yerleştirin ve 5cm'lik kancayı dübele takın.

Apliğin üzerinde bulunan halkayı çengele takın ve huniyi yukarı doğru, kabloları örtecek şekilde yukarı itin.

29 Temmuz 2017 Cumartesi

Ev yapımı süs havuzum, my home made pond




Arkadaşlar,



Büyük bir branda bulmuştum. Bahçede çukuru kazdım, kazma ve kürek ile. Brandayı serdim. Akvaryumcudan aldığım süs havuzu motorunu koydum içerisine, bir de akvaryum filtresi... Bunların elektrik kablolarını havuzun dışında birbirine bağladım sonra da uzatma kablosu ile duvardaki prize. Tabi ki ek yerini reçineli ek muf yöntemi ile birleştirip toprağın altına bıraktım ki yağmur suyu kabloların açık yerlerine değmesin de kısa devre ya da her hangi bir başka kaza olmasın. Duvardaki prize de timer ile bağladım. Gece 12 sabah 7 arası çalışmasın dinlensin motorlar.



Sabah, sokak hayvanları gelip su içiyorlar. Suda bakteri yok demek ki... Tabi iri köpekler ya da bazen kediler bir kaç taşı suyun içine devirebiliyor. Bu görüntüde de havuzun kenarındaki birkaç taş suyun içerisine düşmüş... Siz belki çimento harcı ile de brandanın üstünü taş kaplayabilirsiniz. Tabi taşları döşemeden evvel çelik tel örgü sermelisiniz sanıyorum ki brandanın üstüne ki çimento, kum harcı brandaya iyi yapışsın... Daha sonra nilüfer gibi su bitkisi de koyabilirim bir saksı içinde belki havuzuma... Havuz küçük, hayallerim büyük :D

21 Temmuz 2017 Cuma

Touch Me Akrobat Vantilatör JFC 06-50 6watt




Not: Ev içi ideal bir vantilatörün en yüksek hızda 40-50Watt enerji tükettiğini düşünürsek, bu vantilatörün de 6watt gücünde olduğunu göz önünde bulundurursak oldukça ekonomik diyebiliriz. Bugün hep açık kaldı, motorda bir ısınma farketmedik. Çok sessiz olduğu için uyumanıza mani olmuyor. Hafif bir esinti yaratıyor. Çok hızlı üflemediği için çarpmıyor, tutulmaya neden olmuyor. Oldukça memnun kaldık diyebilirim.

Hareket sensörlü hırsız alarmını nasıl daha etkili hale getirebiliriz?




Hareket sensörlü hırsız alarmının pillerini hırsızın kolayca sökmesini önlemek için biraz çalıştım. Belki alarmın bir kaç saniye daha fazla ötmesini sağlayabiliriz. Bir fark yaratabildiysem ne mutlu :)



Aşağıda yazılanlar şirket açıklamalarıdır:

Hırsızlık girişimlerine karşı alınabilecek en kullanışlı ve en iyi yöntem Hareket Sensörlü Alarm Seti !



Uzaktan kumanda aracılığı ile yönetebileceğiniz Hareket Sensörlü Alarm Seti olası hırsızlık girişimlerinde 105 desibellik ses çıkışı verir.



Uzaktan kumandası ile kontrol edilebilen Hareket Sensörlü Alarm Seti 5 metrelik alanda hareket ya da titreşim algıladığı zaman devreye giriyor.



Kapı, oda ya da otopark alarmı olarak kullanabileceğiniz bu pratik ürün size 2 adet uzaktan kumanda, montaj aparatı ve sinyal hareket sensörlü alarm ile geliyor.



Uzaktan Kumanda'larda yer alan anahtarlık halkasını kemerinize geçirerek yanınızda da rahatça taşıyabilirsiniz.



Uzaktan kumandalar kendi aralarında özel şifreli olduğu için aynı marka ürünün diğer kumandaları bu ürünü çalıştırmaz.



Kullanımı kolay ve pratiktir.



Ürün Özellikleri:



Ses Gücü: 105 desibel



Sinyal Algılama: 10 metre



Sinyal Açısı: 110 derece



Ürün Ölçüsü:



Hareket Sensörlü Alarm:



8cm x 12cm



Uzaktan Kumanda:



3,3cm x 5,5cm



Montaj Aparatı:



5cm x 7,5cm



Paket İçeriği:



1 Adet Hareket Sensörlü Alarm



2 Adet Uzaktan Kumanda



1 Adet Montaj Aparatı

Koçtaş Diall 2300 Mah AA HR6 Şarjlı Pil




4 adet 2300 Mah'lık Şarjlı Pili 20TL'ya Koçtaş'tan aldım. Piller dolu çıkmıyor. Şarj etmeniz gerekiyor. İlerleyen günlerde memnun kalıp kalmadığımı da paylaşacağım arkadaşlar... Fiyatı ekonomik. Dış malzeme ve özen ortalamanın bir tık üstünde...

Vorson Micro Usb Şarj cihazı DC 5V - 1.5A max



Kipa'da satılan bu şarj aleti oldukça ekonomik, yaklaşık 1 aydır kullanıyorduk, hızlı da şarj ediyor. Memnun kaldık, 1 tane daha aldık, tavsiye ederim :)

Ya gören de binlerce takipçim var da tavsiye ettiğim ürünün satışları patlıyor sanacak... :D
Ne diye video çekip paylaşıyorsam... Ama belli olmuyor işte. Bazen bir video çekiyorum. Çok izleniyor, bir bakıyorum o videodan kazanmışım yılda 3TL. E noldu 10 liralık şarj aleti 3 yılda bedavaya geldi :D

16 Temmuz 2017 Pazar

Black&Decker CD115 710W 115mm Avuç Taşlama





Black&Decker CD115 710W 115mm Avuç Taşlama



Daha önceleri kalitesiz bir market markasının ürününü almıştım. İşe tam başladım hemen yandı motoru. Garantisi var diye değiştiriyorlar, ama başladığın iş yarım kalıyor, hiç kıymeti yok. O günden sonra hangi ürünü alırsam alayım kalitelisini almaya özen gösterdim. Bu ürün ile 14'lük demir çok rahat kesiliyor. Profilleri jilet gibi kesiyor. Yorulmadan taşlama yapıyor. Ahşap kesmek için denemedim, denemeyi de düşünmüyorum. Seramiği ise gayet güzel kesiyor, ancak sulu kesim gibi olmuyor. Seramik diskleriniz de diğer tüm diskleriniz de kaliteli olursa işinizi daha kolay halledersiniz ve makineyi yormazsınız.

Amatörce işler yaptığım için bu makine bana yıllardır yetmekte. Beton ya da granit kesmedim henüz.

Not: Açma - Kapama anahtar mekanizması oldukça sorunlu... Başkasının da başına gelmiş... Anahtarını açık konumda unuttuysanız ya da yanlışlıkla geldiyse, fişi takınca son sürat aniden çalışıp elinizden fırlayıveriyor, bende oldu, yere düştü, çıplak ayak çalışmamam gerektiğini, hatta çelik burunlu ayakkabı ile çalışmam gerektiğini anladım.

25 Haziran 2017 Pazar

Uzaktan Kumandalı Hareket Sensörlü Hırsız Alarmı



NOT:

Alarmı güçlendirdim biraz arkadaşlar:




General Home - GH 877 Wireless motion sensor alarm

Bazı dezavantajları var...

Evde değilseniz alarm çalar çalmaz duvar askısından yukarı kaldırarak alarmı hırsız çıkaracak ve pillerini sökecektir. 5 saniyede ürün susturulabilir. Bu yüzden alarmı güvenli bir kutu içerisinde duvara monte etmenizi tavsiye ediyorum. Bu şekilde kutuyu ele geçirmesi ve pilleri çıkarması oldukça güçleşecektir. Zaman kaybettikçe alarm ötmeye devam edecek ve kaybettiği süre hırsızın aleyhine işleyecektir. Pil gözünü japon yapıştırıcısı ve karbonat ile yardımı ile yapıştırırsanız da pil bittiği zaman yenilemeniz güçleşecektir. Bu nedenle pillere kolay ulaşabildiğiniz ama hırsızın ulaşamayacağı, duvardan sökemeyeceği bir sistem kurarak alarmı geliştirirseniz ucuza daha etkili bir çözüm elde etmiş olursunuz. Bu konuyla ilgileneceğim ve sonuçlarını paylaşacağım...

Bu pakette sunulduğu haliyle, ancak siz evdeyken birinin girmesi durumunda sizi uyandırmak adına etkili olabilir. Ama bunu koridorda aktif hale getirdiyseniz, gece tuvalete bile kalktığınızda, ya da sabah uyandığınızda elinizde kumanda ile dolaşmanız gerekecektir alarmı kapatmak için...



- Hareket algılama mesafesi 10 metredir.

- 105 desibellik yüksek ses çıkış gücü sayesinde güvendesiniz.

- 2 adet uzaktan kumandası vardır.

- 4 adet kalem pil ile çalışır.



Aşağıda yazılanlar şirket açıklamalarıdır:

Hırsızlık girişimlerine karşı alınabilecek en kullanışlı ve en iyi yöntem Hareket Sensörlü Alarm Seti !



Uzaktan kumanda aracılığı ile yönetebileceğiniz Hareket Sensörlü Alarm Seti olası hırsızlık girişimlerinde 105 desibellik ses çıkışı verir.



Uzaktan kumandası ile kontrol edilebilen Hareket Sensörlü Alarm Seti 5 metrelik alanda hareket ya da titreşim algıladığı zaman devreye giriyor.



Kapı, oda ya da otopark alarmı olarak kullanabileceğiniz bu pratik ürün size 2 adet uzaktan kumanda, montaj aparatı ve sinyal hareket sensörlü alarm ile geliyor.



Uzaktan Kumanda'larda yer alan anahtarlık halkasını kemerinize geçirerek yanınızda da rahatça taşıyabilirsiniz.



Uzaktan kumandalar kendi aralarında özel şifreli olduğu için aynı marka ürünün diğer kumandaları bu ürünü çalıştırmaz.



Kullanımı kolay ve pratiktir.



Ürün Özellikleri:



Ses Gücü: 105 desibel



Sinyal Algılama: 10 metre



Sinyal Açısı: 110 derece



Ürün Ölçüsü:



Hareket Sensörlü Alarm:



8cm x 12cm



Uzaktan Kumanda:



3,3cm x 5,5cm



Montaj Aparatı:



5cm x 7,5cm



Paket İçeriği:



1 Adet Hareket Sensörlü Alarm



2 Adet Uzaktan Kumanda



1 Adet Montaj Aparatı

18 Haziran 2017 Pazar

Perde kornişi, perde rayı, montajı nasıl yapılır?



Perde rayını geleneksel dübel ve ahşap vidası ve vida pulu ile monte etmeye hiç gerek yok arkadaşlar.

Korniş montajı için uygun olan 8mm genişliğe sahip dübel ve çivisini yapı marketlerde bulabilirsiniz.

Üstelik plastik malzeme olduğu için de gayet de ucuz. Yaklaşık olarak 35 dübel ve çivisine 1 dolar para ödeyeceksiniz.



Kolay gelsin.

Not: Tavan malzemesi duvar malzemesinden daha sağlam olduğundan normal matkap yetersiz kalabilir. O yüzden kırıcı delici ve sağlam da bir matkap ucu kullanmanızı tavsiye ediyorum.

5 Haziran 2017 Pazartesi

How large Renault Clio 2017 trunk is? Clio'ya bulaşık makinesi sığar mı?





Arkadaşlar,

Clio arabam ile eski bulaşık makinemin yerine letgo'dan 2.elini aldım.

Acaba benim arabaya girer mi girmez mi? Ölçtüm, biçtim, matematikçi değilim, hesaplayamadım. Gittim spotçulara sordum. Onlar sokarız dedi. Ben de denedim, hakikaten de milimetrik bir farkla bulaşık makinesini yerleştirdim. Clio'yu dizayn edenler bagaj için bunu da mı hesap ettiler acaba. Tebrik etmek lazım... :)

İnternet'ten de araştırdım, daha önce forum sitelerine danışan olmuş mu diye, evet palio'ya sığar mı diye araştıran bir arkadaş olmuş ve deneyenler cevap vermişler, sığar diye... Bu da beni umutlandırmıştı... Ama Fiat'ların bagaj hacmi genelde geniş olduğundan dolayı araştırmaya devam ettim. Baktım bulamadım, denedim. Başka internete danışacak olan olursa bu videom ışık olsun :D :D :D :D

2 Haziran 2017 Cuma

Menteşe Yuvası Açma matkap ucu 35mm






35mm Menteşe Yuvası açma, matkap ucunu matkaba takın arkadaşlar. Ancak, profesyonel matkabınız yoksa matkabı yakma ihtimaliniz yüksek. Çünkü matkabı zorlayıcı bir çalışma...
O yüzden imkanınız varsa 2 menteşe yuvası için marangoza gidebilirsiniz.

Ama derseniz marangoz yüksek para alabilir... Matkabınız da kaliteli... O zaman bu uçtan alabilirsiniz. Ama bu uç da kaç yuva açabilir toplamda onu da bilmiyorum.

Düm düz, tam 90 derece dikey açıyla mdf'ye temas ettirdim matkap ucunu o şekilde pek bir aşınma sağlayamadım. Bastırsam tepeden, o zaman da matkaba zarar... matkabı dairesel bir şekilde döndürünce kolay ilerleniyor. Yine matkap zorlanıyor. Tabi bu videoda kullandığım mdf'yi balkonumdaki atık parçalar arasından çıkardım. Yağmurdan biraz şişmiş, o yüzden yoğun bir yapısı olmadığı için biraz sorunlu bir parça idi. Ayrıca kapak boyutunda olsa ayağımla bastırırdım matkabı tutarken, ama onu da yapmadım. Masaya koyup işkenceyle sıkıştırmak da zor geldi. Neyse, uygulamayı iyi kötü gösterebildim sanırım. Karar sizin. Yakınınızda bir marangoz varsa bu menteşe açma ucundan daha ucuza yuvaları size açacak, marangoza gidin, derim...

Ama ev tadilat işlerinden hobi olarak, benim gibi hoşlanıyorsanız, o zaman bu fırsatı kaçırmayın derim :D

Başarılar...

1 Mayıs 2017 Pazartesi

Yenilenebilir, temiz enerji nasıl üretilir? (oyuncak araba motorundan ışık yakmak )


Arkadaşlar,

Yenilenebilir enerji, doğadaki kaynaklardan elde edilebilen ve doğa tarafından daimi olarak takviye edilebilen enerjiye denir.

Isı değişimine bağlı basınç farklarından oluşan rüzgarlardan,
Ya da yine ısı değişimine bağlı deniz dibi akıntılardan,
Ya da akarsu rejimine bağlı akıntılardan...

Faydalanarak üretilen enerjiler yenilenebilir enerjilerdir. Dalga, akıntı veya rüzgarın hareket enerjisini elektrik enerjisine dönüştürerek, temiz, yenilenebilir enerji üretebiliriz.

Neden temiz enerji? diyoruz, çünkü akıntı, dalga, rüzgar hareketlerini elektriğe dönüştürürken herhangi bir katı, sıvı ya da gaz atık oluşmaz. Doğaya en ufak bir zarar vermeden elektrik enerjisi üretiriz. Bu nedenle temiz enerjidir.

Neden yenilenebilir enerji? diyoruz. Çünkü kaynağımız sınırsızdır. Ve elektrik enerjisini üretirken kaynağı tüketmiyoruz. Sürekli elektrik enerjisi üretebiliriz. Bu nedenle de yenilenebilir enerjidir.

Projemizde yenilenebilir / temiz enerjiye nasıl ulaşabiliriz, onu canlandırmak istedik.

Piller yardımıyla elektrik verdiğimiz elektrik motoru elektrik enerjisini hareket enerjisine çevirir ve elektrik yüklenen motor, gövdesi içerisindeki mıknatıs kutupları arasında döner.

Elektrik üretmek için de tam tersini yaparız. Motoru hareket ettirirsek, hareket enerjisi, elektrik enerjisine dönüşür. Yani motor, elektrik üretir.

Projemizde elimizdeki imkansızlıklar nedeniyle az bir hareket ile yüksek elektrik üretebileceğimiz motorumuz yoktu. Hatta rüzgarın hareketini motora yansıtabileceğimiz pervanemiz de yoktu. Hatta pervaneyi hızlıca çevirecek rüzgarımız da yoktu. ( Bir vantilatör yardımıyla o rüzgar yapay olarak oluşturulabilir ki projenin yanında bir de vantilatör taşımamız lazım. O da zahmetli olacak)


Motorun el ile değil de dere, nehir üzerinde kurulmuş bir değirmen yardımıyla çevrildiğini düşünürsek yine yenilenebilir enerji üretmiş olacağız. Tabi değirmen ve akıntı yapmak da kolay olmadığı için el ile çeviriyoruz.

Bu nedenlerden ötürü, motoru el ile hızlıca çevirip elektrik üreteceğimiz bir düzenek hazırladık.

Gerekli malzemeler:

1. Japon yapıştırıcısı
2. Kabartma tozu

Not: Bu iki malzeme yardımıyla motoru çeviren çarka tutma kolunu yapıştırıyoruz.
Tutma kolunu Çark ( CD ) üzerine koyuyoruz. Birleşme noktalarına kabartma tozunu döküyoruz. Üstüne japon yapıştırıcısı döküyoruz. Sonra üstüne tekrar kabartma tozu. Sonra tekrar japon yapıştırıcısı koyduğumuz zaman tutma kolu ve CD birbirine beton gibi yapışıyor. Bu sayede kolu tutarak CD'yi hızlıca çevirebiliyoruz.

3. İki adet CD
4. Karton, iki adet CD'nin arasına konulmak üzere
5. Paket lastiği
6. İki parça tahta
7. Vida
8. Kalorifer borusu sabitleyici

Bu malzemeleri kullanarak projemizi oluşturduk.

İyi seyirler...

27 Nisan 2017 Perşembe

Aslan Deniz ve Arkadaş Karınca Animasyon





Aslan Deniz, tam şovuna başlayacaktır ki tuhaf yaratıklar ortaya çıkar ve Aslan Deniz'e yapışır.

Aslan Deniz, nasıl kurtulacağını düşünürken Arkadaş Karınca gelir ve harika bir fikir verir Aslan Deniz'e.

Arkadaş Karınca'nın dediğini yapan Aslan Deniz tüm sorunlarından kurtulur.



Arkadaşlar, Bu ilk stop motion denemem. Umarım eğlenirsiniz.

Oyuncağı çok az hareket ettirip bir fotoğraf çekiyorum. Sonra biraz daha hareket ettirip bir fotoğraf daha çekiyorum.

Ama bu fotoğraf çekimleri sırasında kamera neredeyse hiç oynatılmamalı. Daha sonra fotoğraf karelerini arka arkaya saniyenin yaklaşık 0,3 saniye ara ile izlediğinizde oyuncak sanki canlı imiş ve hareket ediyormuş gibi oluyor.

Siz de deneyebilirsiniz. Sonuç bence eğlenceli. İzlerken de oynarken de eğleniliyor. Ama ilk denememde oyuncak Aslan Deniz'i pek sabit tutamadım. Bir kaç defa devrildi ve eski yerini tam tespit edemediğimden tam akıcı bir video elde edemedim.

Videoyu oluşturduktan sonra kendi oluşturduğum efektleri ve diyalogları ekledim.

İyi seyirler...

10 Nisan 2017 Pazartesi

Tuna Nehri, Danube

Sırbistan gezim sırasında tanıştığım Tuna Nehri

Türkiye'de olsaydı bu nehir,
1. Nehrin kenarına zenginler villalarını inşa ederlerdi, çevirirler bizi yanaştırmazlardı.
2. Nehrin kenarı kafe dolardı. Kafede oturmazsan nehir kenarında oturacak bile bulamazdın.
3. Nehir zaten leş gibi kirli olurdu. Fabrika atık suları, kaçak kanalizasyonlar, piknikçilerin pet şişeleri, torbalar...
4. Sadece nehrin içini kirletmekle kalmaz, etrafını da mahvederdik. Piknik sonrası bırakılan torbalar, poşetler, şişeler. Nehir kenarında gez gezebilirsen.
Ama bu nehir toplam 19 ülkede 80 milyondan fazla insan tarafından paylaşılıyor ve temiz geliyor, belki daha da temiz çıkıyor.
Tebrik ederim bu ülkeleri...

Videomun 30. dakikasında ve 90. dakikasında nehre göz gezdirebilirsiniz...
Teşekkürler









5 Nisan 2017 Çarşamba

Belevi Gölü - Selçuk - İzmir


İzmir İli Selçuk ilçesi sınırları içinde yer alan Belevi Gölü'ne ulaşmak için Adnan Menderes Havalimanından Selçuk istikametinde yola çıktıktan 50 km sonra Belevi ve Tire tabelasından sola sapacaksınız.
Belevi köyüne girmeyip, Tire istikametine devam ederken ilk virajda bu güzeller güzeli Gölümüz ile karşılaşacaksınız.
Videoyu çektiğim gün (5 Nisan 2017) gölün yola yakın olan kısmında dozerler eşliğinde çalışma, açılış... yapılıyordu. Bakalım gölü suyla besleyecekler mi? N'apacaklar? Emeği geçenlere teşekkür ederiz. Yeter ki gölümüzü kurutmadan her türlü değerlendirebilelim...







4 Nisan 2017 Salı

Belgrad, Novi Sad, Karlofça Turu ( Duru Tur Rehber Anlatımlı )

Belgrad, Novi Sad, Karlofça Turu ( Duru Tur, Turist Rehberi Anlatımlı )


Ülkede, başkentte bir tek polis görmedik. O denli güvenli bir ülke. Gece 4'te 5km yürüdük otele, yolu kızlara, erkeklere, gençlere sora sora, tanışa tanışa, geze geze bulduk. İzmir'de, memleketimde geç saatlerde dolaşamam bu kadar rahat. Üzücü maalesef :(
Tertemiz insanların ülkesi Sırbistan'ın doğası, tarımı, şehir planlaması, kültürü imrenilecek güzellikteydi.



















29 Mart 2017 Çarşamba

Marmaris, Çubucak Orman Kampı Sincapları

Arkadaşlar,

Orman kampındaki sincapları görüntüledim.
Ürkek hayvanlar oldukça da hızlı olduklarından video çekimi için benim de oldukça hareketsiz durmam gerekiyordu ki belgesel çekimcisi olamayacağımı, hareketsiz durmanın çok zor olduğunu farkettim. Bu tatlı hayvanların videosunu paylaşıyorum,

İyi seyirler :)


Çocuklar için de müziklisini çektim,
Aşağıdadır Sincap videom :)


Moskova'ya bayılıyorum

Moscow is a real paradise

And

I love moscow


Başlıkları ile paylaştığım, gerçekten de her bir köşesi ayrı doğal güzellik olan, insanı, mühendisliği, doğası, bakımı ile kendine hayran bırakan şehir Moskova'dan bir videomu paylaşmak istedim...

3-4 kısa videomu  6 dakikalık tek bir videoda birleştirdim...

İzlemek isterseniz, iyi seyirler diliyorum...

Teşekkürler,


Delonghi filtre kahve makinesi ICM15210.1 İncelemesi

Arkadaşlar,


Almış olduğum filtre kahvesini internetten ısmarlıyor olanlar, hani canlısı nasıl duruyor, filan videoda görmek isterseniz diye incelemesini yaptım oldukça amatörce...

Paylaşıyorum videomu...

Afiyet olsun...

28 Mart 2017 Salı

Bench Press, Göğüs sehpası kazalarını nasıl önleriz? Halter güvenliği

Arkadaşlar,

Barın her iki ucuna
alta uzunca birer metal boru yerleştirebilirsek.
1 ve 2 rakamları ile göstermeye çalıştığım üzere...
Ağırlığı kaldıramazsak bile altında da ezilmeyiz.




Ağırlık sehpasının altında kaldığım olmuştu, daha da amatör iken..

Benim de aklıma bir gün bir mühendislik işi geldi...Fena da fikir değil... Ağırlığı çelik tellerle sehpanın kollarına bağladım...



Bosh PST 800 PEL Jigsaw Power Tool Deküpaj Testere

Bu deküpaj testere gerçekten harika...
Amatör kullanımlar için tereddütsüz tavsiye ederim.
Bıçağını takıp çıkarmak da oldukça kolay. Farklı uçlarla seramik ve demir saç bile kesebiliyormuş sanırım, ama pek de denemek istemem...

Ben amatör olduğum için yavaş yavaş kullanıyorum, ama nasıl kesildiğini anlamıyorsunuz bile kullanırken. Oldukça hızlı kesiyor. Ben sadece yavaş yavaş geçiyorum keseceğim yerden. En ufak bir zorlanma da hissedilmiyor ne bıçakta ne motorunda. Değdiği yer çoktan kesilmiş oluyor :)

İyi kullanımlar dilerim. Videosunu da ilk kullanımımda çektim. Daha evvel de bu tarz bir testereyi kullanmış değildim.

Not: Önlemlerinizi kesinlikle almayı sakın unutmayın arkadaşlar. Koruyucu gözlük, eldiven, toz maskesi...vb. Elektrik kablosu da dikkat edin dolanmasın, başınıza dert açmasın...

Rehber eşliğinde ROMA ŞEHİR TURU

Arkadaşlar,

2015 yılı baharında Roma'yı görme fırsatı yakalamıştım.
Akdeniz ülkesi olan İtalya'nın elbette ki doğası Türkiye'nin batısı ile aynı idi.
Sokakları da yine Akdeniz tipi, dar, sıkışık, kimine göre sıcak, bana göre rahatsız bir ortamdı.
Tarih sevenlerin hoşlanacağı Roma, bana romantik filan da gelmedi. Her yer tarih, ama bana tarihi bir ortam canlandırmıyor, sadece turistik amaçlı tarihi eserler arasında olduğum izlenimi hissettiriyordu.
Eğlenceli bir ortam yoktu.
Fiyatlar ucuz değildi.
Ortalıkta İtalyan yoktu.
Herkes turist.
Çalışanlar bile İtalyan değil.
Pizzalar çirkin,
Dondurmalar gerçekten güzeldi :D
Böyle bir ortam.

Bu kadar yerdikten sonra bu videomu da izlemezsiniz herhalde :D

26 Mart 2017 Pazar

Marmaris Çubucak Orman Kampı Hatıralarım

2010'da kız kardeşim, annem ve babamla gitmiştik, Yaz sonuna denk gelmişti.
2013'te de annem ve babam ile gitmiştim.
2013'te Ekim ayında gitmiştik. Kurban Bayramında. Deniz soğuktu. Ama yine de yarım saat üşümeden yüzebiliyorduk.

O tatillerimizden bazı fotoğraf ve videoları paylaşmak istedim. Kampı herkese tavsiye ediyorum. Tek handikapı sonbaharda kamptan kiraladığımız çadırın tabanı aşırı yağmurda aşırı su aldı. O yüzden yağmurlu günlerde gidecekseniz kendi çadırınız ile gitmenizi tavsiye ediyorum.














25 Mart 2017 Cumartesi

Sony DSC HX300 kamera incelesi

Arkadaşlar,

Bugünlük Kameram ile yapmış olduğum bazı zoom testlerimin videolarını paylaşacağım,
Daha sonra detaylı incelememi paylaşırım burada yine...

İyi seyirler,











Abdulhamit kimdir tanıyalım

Siyasal islamın kurucusu Abdulhamit kimdir, kısaca tanıyalım. Osmanlı'nın en çok toprak kaybeden (Mısır, Tunus, Kıbrıs, Sırbistan, Bosna, Makedonya'nın önemli bir kısmı, adalar...) padişahı, 2 kez meclisi fesheden, 1876'da kurulan meclis anayasası Kanun-i Esasi'yi kuran Mithat Paşa'yı Taif'e sürdürüp, boğdurtan, 1908'de kurulan misak-ı milliyi belirleyen meclisi mebusanı 31 mart gerici ayaklanması ile dağıtan, mektepli subayları, harbiyelileri, tıbbiyelileri, mülkiyeli çocukları, öğrencileri, İstanbul sokaklarında Derviş Vahdeti ile linç ettirmiş kişi... Kanun çıkartıyor ve diyor ki:
"Padişahın iradesi, hiç bir nizam ve kural ile sınırlanamaz"
Yazdıklarım bu videodan alıntıdır.
Kaynak araştırmak isterseniz, benden bu kadar :)



21 Mart 2017 Salı

Xiaomi 20000mah harici batarya (Powerbank) incelemesi



Arkadaşlar,
Yorumlarım videomda...
5.1 volt 0,85 amperlik şarj aleti ile şarjı aralıksız 22 saat sürdü.
O yüzden mah derecesi yüksek şarj aleti ile şarj etmenizi tavsiye ediyorum.
Hızlı şarj aletleri ile ( 5.1volt 3 amper) 6 saatte bile tam şarj olabildiği söyleniyor ki bu hızlı şarj Power Bank'e zarar verir mi vermez mi bilemiyorum. En az 1,5 amperlik şarj aleti kullanın bence)

Powerbank cep telefonunuzu kaç defa şarj edebilir hesaplamak isterseniz:
Cep telefonu şarjı için Powerbank'in gerçek değeri 12700 mah'tır. Çünkü 5.1 volt enerji çeker cep telefonları.
20000mah'lık üzerinde kocaman yazan değer ise 3.1 voltluk cihazlar içindir.
Ama hemen hemen tüm harici bataryalar aynı yöntemi kullanmaktadır tanıtımında. Yani üzerlerinde yazan mah değerleri 3.1 volt için ölçülmüştür.

Benim cep telefonum 2000 mah'lık pile sahip, dolayısı ile 6 tam şarj yapabiliyor.
2000mah x 6 defa şarj = 12000mah ( ve powerbank biter)

WINNBOSS W2011 akıllı kumanda kod listesi

Aşağıdaki fotoğraflara tıklarsanız görselleri büyük boyutta inceleyebilirsiniz.































Arkadaşlar, bu akıllı kumandanın kodlarını kaybetmiştim,
bulunca da internete yükleyeyim dedim, çok sevindim bulduğuma çünkü.