31 Ekim 2015 Cumartesi

Krutitskoe Patriarsheye Podvorye, a holly place to visit

You can easily visit this church by metro.
This divine is really an old church, but government keeps it good.
Some painters were painting the church to their canvas, when i was there...

When i was walking there, i was thinking about why did i visit such holly, spiritual places, even i'm not religious.

But when i got there i donate some money (for they are keeping such beautiful, old places, that good) and lit some candles, and of course had some wishes :) But i know, actually i made my promises to my self ( in real may be they are not wishes or prayers, just promises to myself )


You will go there by metro, Proletarskaya metro station. But please don't forget to visit also Novospassky Monastyr. And also i recommend you to walk around to learn and like moscow better. You may walk from Taganskaya to Paveletskaya metro stations.


Here is the address from Yandex:

And here some photos















You can click to enlarge the photos.


















Tarihi Krutitskoe Kilisesi

Arkadaşlar, Moskova'ya 2015 temmuzunda gittim ve 18 günlük tatilimde nerelere gidilir diye düşünürken bir sitenin önerdiği tarihi yapılar arasında Novospasskiy Monastyr'ı ve Krutitskoe Kilisesini gördüm. Haritadan da baktım ki ikisi de aynı yerlerdeler, atladım metroya ve gittim. Giderken düşünüyordum, benim dinlerle aram pek iyi değil, ne işim var diye. Ama o kadar çok insan oralarda dua ediyor ki hani oraların bir gücü de zamanla olmuyor değil sanki. Gidince bir dilek de ben dileyeyim bari buralara kadar gelmişken deyip bir kaç mum da dikiverdim. Mumları aldığım yere de biraz bağış yaptım elbette. Çünkü tarihi kiliselerini, binalarını böylesi güzel koruyabilmeleri, bu bağışlar ve elbette ki devlet desteği ile oluyor sanırım. Türkiye'de de eski camileri, kiliseleri, binaları keşke bağışlarla en azından koruyabilmiş olsaydık. Hani derler ya eskiye rağbet olsaydı bit pazarına nur yağardı diye. Öyle değil işte. O eski yapıları nasıl da o denli sağlam ve güzel yapmışlar, insan hayran oluyor ve kendini bir anda geçmişte buluyor. Hele ki bahçe peyzajına da özen göstermişlerse, Novopassky Manastırında olduğu gibi, o zaman o çağın daha da içinde yaşadığını, o yerin yaşadığını hissediyorsunuz. 

Özenle pişirilmiş ve örülmüş her bir kerpiçin, briketin ve oluşturdukları mimarinin emeğini de hissediyorum. Bazı eski yapılardaki güçlü kolon, kiriş ve kubbeleri görünce geçmişin mimarlarını da tebrik ediyoruz. Günümüzde ufak bir depremde göçük altında kalan binlerce insanımız hep hırsız müteahhidlerin ve denetimsizliğin kurbanı. Geçmişte, yıllar yıllar öncesinde insana, emeğe, çevreye, saygı eseri bu yapılar takdiri hakediyor. 

İnsanların kutsal alanlarını koruma çabalarını da takdir ediyorum. Çünkü insan oralara gelip kendine vakit ayırıyor en azından. Dua ederken kendisini dinliyor. Neler yapması gerektiğini planlıyor belki de. Belki de hayatta çözemediği problemlerini çözecek bir gücün varlığını düşünüp, huzur buluyor.

Ulaşım kolay Proletarskaya Metro istasyonundan çıkıp rahatlıkla bulabilirsiniz hem Novopassky Manastır'ını hem de Krutitskoe Kilisesini. Benim için önem sıralaması yapacak olursak Moskova'da görülmesi gereken yerler arasında olduğu bariz olan bir yapı. 10.günde gidilebilir diyebilirim.

Yandex Harita'dan görebilmek için link aşağıdadır:

Hiç yorum yok: